Hoe werkt de huisartsenspoedpost?
Altijd eerst bellen
De huisartsenspoedpost is bestemd voor gezondheidsklachten die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.
Je kunt niet zonder afspraak binnenlopen. Als je ons belt, krijg je het snelste de hulp die je nodig hebt.
Bij een mogelijk levensbedreigende situatie bel altijd 112
Belangrijk om te weten
- Door de week, tijdens kantooruren bel je naar je eigen huisarts, óf de plaatselijke huisarts waar je op dat moment verblijft.
- Al onze telefoongesprekken worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden.
- Wij streven er naar om zo efficiënt mogelijk de juiste zorg te bieden. Hierbij houden wij rekening met de ernst en snelheid waarmee jouw klacht behandeld moet worden.
- De HAP verleent geen reguliere huisartsenzorg, maar helpt patiënten de nacht of het weekend door totdat zij zorg kunnen krijgen van hun eigen huisarts.
- Kom alleen naar de HAP als je daarvoor bent uitgenodigd door de triagist
- Je dient zelf voor vervoer te zorgen naar de huisartsenspoedpost (familie, vrienden, buren, taxi of openbaar vervoer)
- Je kunt worden uitgenodigd om gezien te worden door een arts.
- Neem altijd een geldige legitimatie (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs) mee en een actueel medicatie-overzicht.